tiistai 12. marraskuuta 2013

Valle, viikko 10

Tällä viikolla jatkoimme täyttä höyryä Grieg -tehtävän parissa, sillä korut tulisi saada valmiiksi ensi viikolla. Tälläkin kertaa suunnitelmat työlle olivat hyvin erilaisia ja Sannan juotellessa pikkukikkanoita yhteen, Reetta on käynyt sotaa neliöiden kanssa. (Lopulta tuntuivat päätyvän jonkinlaiseen yhteisymmärrykseenkin he.)

Sanna sai työnsä perjantaina valmiiksi, mutta joutui vielä kuluvalla viikolla tekemään juotoksen saumaan, joka oli ilmeisesti kiillotusrummussa ratkennut. Reetankin työn odotetaan valmistuvan aikataulun mukaisesti.

Sannan tulkinta Grieg -tehtävästä. Sanottiin, että saa olla filigraania, mutta pitää olla moderni. Siinä kohtaa lähti homma vähän lapasesta ja nelisensataa juotosta myöhemmin...

Torstaina koululla vierailivat (t)old stories -tehtävässä elämäntarinansa jakaneet vanhukset, mutta siitä ihan oma spesiaalinsa jahka selvitämme kuvien julkaisuluvat ym.

Lauantaina kävimme (T)old stories -tunnelmissa kylässä Reetan asiakkaan Lisbethin ja hänen miehensä Knutin luona. Lounas venyi pitkälle iltaan kun vertailimme maitamme mm. opettajakoulutuksen saralla. Ihastelimme myös äärimmäisen mukavan isäntäparimme käsitöitä. Erityisesti Knutin puukaiverrukset ja takotyöt tekivät vaikutuksen.

Sunnuntaina kävimme vielä koululla työskentelemässä muutaman tunnin, kun sellaiseen tarjoutui tilaisuus. Matkalla koululle sää oli mitä mainioin aurinkoinen pikkupakkanen ja viikolla laaksoon satanut lumi on jo väistämättä herättänyt joulutunnelmaa.

Sunnuntai oli hieno päivä

This is Valle, over and out. Seuraavaan kertaan, moi.

2 kommenttia:

  1. Hienon kaulakorun teit Griegin innoittamana! OIiko musiikillisella taustallasi vaikutusta tehtävän antoon? Oliko lähtökohta helpompi /vaikeampi, kun varmaan tiesit musiikkia ja säveltäjän taustakin oli ehkä tuttu? Tuohon sopisi skottiruutuinen (punainen!) tafti-iltapuku kaveriksi...

    Minä nyt sitten kuitenkin taas kommentoin ekana, kun ei noi muut....

    VastaaPoista
  2. Lähtökohtaisesti halusin tehdä korun musiikin kautta, koska minulle se olisi ollut inspiroivin ja stimuloivin kanava. Opettaja kuitenkin vaati, että korussa pitäisi olla jotain henkilökohtaista ja tunnistettavaa (joidenkin kohdalla ehkä hieman alleviivaavaakin), joka on jollain tavalla yhdistettävissä Griegiin.

    Kuvion toistuvuus (ei kuitenkaan koskaan identtisenä, koska kaikki osat on käsin väännetty) ja korun romanttinen ulkoasu ovat musiikin inspiroimia. Muodot sinänsä eivät ole filigraanille uusia tai erikoisia, mutta osien mittasuhteet ja käyttötapa eivät ole niinkään perinteisiä. Griegiin konkreettisesti liittyvää saa katsoja etsiä korusta itse, koska tekijä ei sitä paljasta. :D

    VastaaPoista